Kawasaki blijft zijn kennis in luchtvaartontwikkeling en –productie uitbreiden en versterken door de bouw van helikoptermotoren voor het Ministerie van Defensie. Ook participeren we in de gezamenlijke internationale ontwikkeling en productie van turbomotoren voor passagiersvliegtuigen als de V2500, de RB211/Trent, de PW4000 en CF34, alsmede diverse Auxiliary Power Units (APU). We verhogen onze kennisgraad verder door deelname in de ontwikkeling van kleine, milieuvriendelijke vliegtuigmotoren.
Kawasaki zette haar eerste stappen in de ruimtevaart met opdrachten voor de Japanse N-Raket, alsmede een akoestisch testcomplex en een experimentele geodetische satelliet van de NASDA, momenteel bekend als het Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA).
Vanaf de jaren negentig is Kawasaki verantwoordelijk voor de vrachtruimte, de vracht-laadsystemen (PAF) en de lanceerinstallatie van de HII Raket, later doorontwikkeld naar de HIIA Raket, waaraan we ook nog steeds meewerken.
Kawasaki heeft ook ervaring met samenwerking in grote projecten als de herbruikbare lanceringsvoertuigen voor toekomstige ruimtevaartuigen. Ook de Japanse Experimentele Module voor het Internationale Ruimtestation, het experimentele HOPE-X ruimtevluchtsysteem en het docking-mechanisme voor de Engineering Test Satellite VII, zijn werkgebieden waarin we een belangrijke rol spelen. Momenteel zijn we betrokken bij de ontwikkeling van een stratosferisch platform en bemande ruimtevluchten, met onder meer de opleiding van de astronauten.