Door de supercharger in eigen te huis te ontwerpen, kon deze perfect worden afgestemd op de motorkarakteristiek van een motorfiets. Een van de grootste voordelen van het in eigen huis ontwerpen was dat de technici zo een optimale werking onder zeer uiteenlopende gebruiksomstandigheden konden garanderen. Dat zou nooit mogelijk zijn geweest door simpelweg een aftermarket-compressor uit de auto-industrie te monteren of aan te passen.
Een optimale afstemming van de supercharger op de motor is dat zo de vermogensvretende warmteontwikkeling bij het samenpersen van de lucht tot een minimum wordt beperkt. Terwijl veel 'compressoren' slechts in een beperkt aantal gebruikscondities optimaal presteren, biedt de Kawasaki supercharger een hoog rendement over een breed bereik aan drukverhoudingen en doorstroomhoeveelheden, of anders gezegd, een breed bereik aan motortoerentallen en rijsnelheden.
Dit grote gebied voor een optimale werking (vergelijkbaar met een brede powerband) kan vrijwel één op één worden vertaald naar een snelle acceleratie. Het hoge rendement van de supercharger en de minimale warmteontwikkeling maken een intercooler overbodig, wat een flinke besparing aan gewicht en ruimte met zich meebrengt.