Kawasaki
Technologie Chassis management

Sinds onze eerste motorfiets in 1950, streeft Kawasaki voortdurend nieuwe technologieën na, voor het produceren van onze high-performance motoren. Tegenwoordig worden onze modellen gevuld met tal van originele Kawasaki technologische snufjes.

VHA

VHA (Vehicle Hold Assist) wordt geactiveerd wanneer de motorfiets tot stilstand komt en de rijder de rem(men) hard inknijpt c.q. intrapt. VHA schakelt dan de achterrem in, zodat de rijder niet zelf de rem hoeft vast te houden.

Dit systeem wordt geactiveerd wanneer de motorfiets tot stilstand komt en de rijder de rem(men) hard inknijpt c.q. intrapt. VHA schakelt dan de achterrem in, zodat de rijder niet zelf de rem hoeft vast te houden. Het systeem controleert de druk van de remvloeistof, hellingshoek van de weg, snelheid van voor- en achterwiel, de gashendelstand en de zijstandaardschakelaar om te bepalen of er wordt voldaan aan de vereiste omstandigheden voor activering. Wanneer de rijder is gestopt, wordt VHA geactiveerd nadat de rijder een bepaalde hoeveelheid druk uitoefent op de voor- of achterrem (een van beide volstaat). De ABS-pomp levert vervolgens druk op de achterrem en er wordt een lichtsignaal weergegeven op het dashboard om de rijder te laten weten dat de rem los kan worden gelaten en de motor op z’n plaats zal blijven. Het systeem schakelt automatisch uit wanneer de rijder gas geeft om weg te rijden, wanneer de zijstandaard wordt uitgeklapt of tien minuten na activering. Je kunt het systeem ook deactiveren door het remhendel kort in te knijpen en weer los te laten (korter dan een seconde).